måndag 17 mars 2014

Fönster


 Det var alla vackra fönster som gjorde att jag blev förälskad i huset. Sommarens stora projekt blir att renovera dessa dyrgriper. Som tur är tycker jag det är jätteroligt att skrapa, olja in, kitta och måla. Fönstren är målade i grönt på utsidan, så det kommer jag att måla om dem i. Fast i en mer grön nyans och inte så blekt som det är nu.
Det lilla rummet nedan ligger på övervåningen över skolsalen. Så fönstret är i knähöjd. Detta rum blir såsmåningom sovrum.


Det här stora vackra fönstret finns i köket på övervåningen. Det är det här rummet som jag först ska renovera. Jag har redan rivit ner pappen från väggarna. Köks inredningen håller jag på att riva ut också. Jag kommer att återanvända diskbänken och överskåpet som är i 50-tals stil. Väggarna kommer snart att kläs i pärlspont. Men innan dess ska jag "skrubba" och måla om taket som är i pälspont. Jag längtar verkligen att få fylla fönstersmygen med pelargonier!

 
Den här stiliga panelen finns i skolsalen. I rummet finns 5 fönster i två väderriktningar vilket ger ett fantastiskt ljus. En perfekt ateljé!

 
 
I ett av de mindre rummen på övervåningen. Rummet med snedtak har detta fina takfönster.

 
 
Igår så röjdes all sly bort från dessa fönster i skolsalen och från det lilla sovrummet ovan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar