lördag 11 oktober 2014

Bland skräp och bråte


Bland allt skräp och bråte i skolsalen låg den här fåtöljen omkull vält med endast tre ben. Det fjärde låg bredvid. Jag älskar såna här gamla pjäser! Så det var ganska lätt att besluta att jag skulle fixa till den. Benet fick ett snickeri limma och skruva fast innan jag började sprätta bort det gamla tyget. 
Det är flera år sedan jag gick kurser i tapetsering och jag har inte hållt på så mycket sen dess. Så det var väldigt spännande att se om jag skulle lyckas. Jag hittade det perfekta tyget från Nevotex. Ett grönaktigt grovt kretongtyg. För att göra det lättare använde jag det gamla tyget som mall när jag skulle klippa i det nya. 



Så här blev resultatet efter många timmars arbete. På ryggen hänger numera en nackkudde i samma tyg. Fåtöljen är fantastiskt skön att sitta i. Och jag längtar tills jag kan sitta vid den varma kakelugnen och läsa...






1 kommentar:

  1. Men vilket jobb! :) Och såå himla fin den blev! :) förstår att du längtar efter att sitta vid kakelugnen i den fina! :)

    SvaraRadera