måndag 24 augusti 2015

Höglekardalen

Detta inlägg har absolut ingenting med renovering att göra.
Jag behövde ladda batteriet efter allt jobb i sommar. Så jag tog med mig min dotter Tove till Höglekardalen. Och vilken tur vi hade att pricka in ett så fantastiskt väder för fjällvandring i Oviksfjällen. Vi gjorde två dagsturer. Första dagen gick vi upp till Falkfångarfjället och andra dagen gick vi till Storfallet som ligger en bit upp i dalen. Totalt gick vi 2,2 mil. Vi tog svalkande dopp i Storån efter vandringen och på kvällarna myste vi i "hyddan".
Min bästa plats på jorden! 
 
 
På väg upp till Tieknippen.


 Fotograf Tove Nowén
 
  Fotograf Tove Nowén
På toppen av Falkfångarfjället.
 
  Fotograf Tove Nowén
 Åre i horisonten och Hovdeshögen till höger.
 
 Fotograf Tove Nowén

  Fotograf Tove Nowén
 
 
En underjordisk bäck som kommer fram vid Storfallet. 
 
 Fotograf Tove Nowén
Storfallet
 
 
Kompakt boende i min lilla "hydda".
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar