tisdag 1 september 2015

Konstrunda i Sollefteå

Sista helgen i augusti anordnade Sollefteå Konstförening en konstrunda i kommunen. Konstföreningen hade fått ihop sjutton platser att åka till. Det var konstnärer både i och runt om Sollefteå som öppnade sina ateljér och hem för allmänheten. Det var en blandning av amatörer och etablerade konstnärer som visade sina verk i olika tekniker.
På lördagen hade jag ett 40-tal besökare! Jag pratade mellan kl 11-17 oavbrutet om olika konstprojekt jag gjort, och jag visade och berättade om huset och om renoveringen. På söndagen var det ungefär hälften som kom. Men då hann jag istället med att sitta ner och fika tillsammans med flera som kom. Det var otroligt roligt att det kom så många intresserade! Tack för en jättetrevlig helg!
 
Vävarna på väggen är Jämlandsdräll.
 

 
Unika linnekassar och delar ur projektet "Paper art - a new story to tell" där jag återbrukade kasserade böcker.

 
 
 

 

Ett fönster renoveras.
 

Fortfarande massor att göra i ateljén.


1 kommentar: