onsdag 10 augusti 2016

Min pappa!

Tänkte fortsätta berätta om vad som hänt i sommar. Ett trevligt besök fick jag av min pappa och hans fru. Och så dessa två grabbar Figge och Limbo! Trots att dessa Borderterrier kommit till åren så är de ett par yrväder som älskar att leka. Figge följde mig över allt i huset och tycktes trivas väldigt bra. Limbo utsåg sig själv till Kubbmästare i Björkå 2016. Det blir revans nästa år!





Min pappa som från början var emot att jag köpte den här gamla skolan, han är nu en av mina största supporter! Innan jag bestämt mig för att köpa huset så tog jag hit honom för att höra vad han tyckte. Det skulle jag inte ha gjort. Han avrådde mig på skarpen, och sa att jag inte kunde göra det. Självklart som den dotter jag är, så gjorde jag inte som han sa. Jag såg alla möjligheter. Han såg alla hinder. Trots det så är det efter honom jag ärft min vilja och envishet. Och utan hans uppfostran, att ingenting är omöjligt förrän man slutat försöka, så hade jag inte vågat. Nu vet jag att det var utav omtanke han avrådde mig.
När jag köpte huset för 2,5 år sedan så dröjde det flera veckor innan jag betättade det för honom.
 Nu låter det annorlunda! Även om jag får höra ibland att jag är galen! :-D 
Mitt motto är: "Det jag inte kan, kan jag lära mig" 
Så jag tror att han är nog lite imponerad av vad jag åstadkommit. Han är faktiskt den enda som kommit och hjälpt mig ett flertal gånger utan att jag bett om det. Som den här gången då han hjälpte mig med en ny trapp till uthuset. Jag är otroligt Tacksam! 




Annars tycker vi båda om att sitta på bryggan i Hummelviken och ta oss en god whiskey.
Mer om whiskey i nästa inlägg :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar