lördag 8 april 2017

Mitt blivande bibliotek, del 2

 Taket är målat vit och väggarna har jag målat mörkt grå. Jag ville ha en mörk och mysig biblioteks- och rökrums känsla. Nu ska bokhyllor upp, soffan tapetseras klart och matta fixas..
Det var en del att fixa med väggarna som är pappspända. På några ställen har jag lagat med nubb, nubbremsa och tapetpapper. Som tur var blev det riktigt bra. Lite bucklor i pappen är det på några ställen, men det står jag ut med.
Snickerier och dörrar är kvar att måla, fast det får vänta lite för jag kunde inte låta bli att möblera upp lite. 


 Det mesta som syns på bilderna är loppade fynd. Sekretären har jag fått av vänner och målat med äggoljetempera. Fåtöljen och pallen har jag köpt på loppis och klätt om i skönt zebra tyg.




Mina mässingsljusstakar som tidigare stod i fönstret fick sin plats på kaminen som just nu inte används. Murstocken fick bli svart som en förlängning på kaminen, med schablonmålade fåglar i samma nyans som väggen.

Fortsättning följer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar