torsdag 24 augusti 2017

Sommaren som försvann

Sommaren 2017 försvann otroligt snabbt utan att nån egentlig värme infann sig. Allt jag planerade  att göra blev inte riktigt av. Kakla, gräva trossbotten, spika upp pärlspont, köpa vitvaror, renovera fönster, spackla och tapetsera. Listan kan egentligen bli hur lång som helst. Det började så bra i vår när jag fixade iordning biblioteket och senare ute med att ställa iordning planteringslådor, plantera bärbuskar, så frön och utöka gräsmattan.

 Planteringar i juni

 Lite avkoppling blev det.

Tove kopplar av medans färgen torkar

Sedan.. så bytte jag tjänst. Jag bytte till ett jätteroligt jobb som krävde en massa övertid i juli och endast två veckor semester i augusti. Det jag hann göra under den här tiden var att måla golvet i köket och taket i vardagsrummet. Och det med hjälp från Tove. Just det! Den lilla kökshallen har ju också blivit målad och dekorerad med schablonmålning.







Sista veckan av semestern tog jag mina tre katter till Björkå. De fick förstås bara vara inomhus, men det var nog så spännande för dem att springa runt och undersöka övervåningen. Och jättemysigt för mig att ha sällskap.

 Linus verkar trivas bra..

 ..likaså Sune.

Tvångsgos


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar