fredag 1 september 2017

Skördetid


Årets första höstdag blev vacker som en sommardag. Jag kom till Björkå med buss direkt efter jobbet vid 16:20. På bara några dagar hade björkarna börjat gulna lite och det kändes höst i luften. Potatisblasten hade börjat se risig ut så jag grävde upp all potatis och lök. Passade också på att skörda kryddorna som växt väldigt bra i sommar.




Det var i april jag ställde iordning 5 stycken pallkragar till odling. Det mesta har vuxit bra utom morötterna. Men det är nog mest mitt fel som inte gallrade dem ordentligt. Till nästa sommar blir det absolut fler pallkragar till odling. I juni planterade jag också en svartvinbärsbuske, en rödvinbärsbuske, en krusbärsbuske och en hallonbuske. Till nästa sommar hoppas jag på lite bär från dessa.


Det som växt bäst är smultronen. Stora röda och söta! Jag hoppas på en varm september så kan det nog fortfarande bli nya smultron.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar