tisdag 15 april 2014

Rivning av takpapp och väggpapp

Rivningen fortsätter av takpapp och väggpapp. På den putsade väggen satt en trasig och bucklig väggpapp med lager av tapeter. Under takpappen fanns ett fint omålat trätak som jag ska måla. Färgen till taket är köpt! Nu väntar jag bara på värmen ute. För det är fortfarande för kallt inomhus för målning. Första provisoriska elkontakten är monterad idag. Så nu kan jag arbeta även på kvällarna. Golvet är fernissat och slitet. Just nu håller jag på att slipa av yttersta ytan så att jag kan grundmåla sedan. Golvet kommer att bli ljusgrått. Den putsade väggen mot köket funderar jag på att tapetsera med något ljust blommigt. De övriga väggarna blir vita.
 

När jag inte är i huset och rivet håller jag på att virka en rund matta av matttrasor som ska ligga mitt på golvet. Den ska mäta 3 meter i diameter när den är klar, men just nu är den bara två.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar