fredag 17 oktober 2014

Mys vid kakelugnen

 
För några veckor sedan tog jag bort krukorna med blomplantering jag hade på trappen. Det var hög tid för de såg ganska risiga ut. Sen dess har det sett så tomt och öde ut. Jag har funderat på att köpa ljung eller ta lite tallkvistar från några träd på gården. Istället blev det enris som jag hittade alldeles runt knuten på gården. Så enkelt men så snyggt och genast blev inbjudande igen.
Sopen köpte jag förra helgen på Sollefteå Höstmarknad.  
 
 
 

 Inne i köket fortsätter jag med att skrapa bort gammal färg från väggskåpet som ska sitta ovanför diskbänken.

 
Nytt kakel har jag också köpt. Nu återstår det att sätta upp det vid vedspisen och mellan diskbänken och väggskåpet.

 
Den gamla kaffekannan har jag fått av en god vän som hörde att jag hade vedspis. Så numera blir det fikapaus med kokkaffe framför kakelugnen!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar