tisdag 2 december 2014

November

November är en månad som jag inte hunnit med att var i den gamla skolan särskilt mycket. Jag har varit där endast några få gånger och fyllt på solrosfrön i Bird's Café. Enriset har också fått små bomullsrosetter för att få lite julkänsla. Inomhus har jag bara borstat av och svärtat in vedspisen. Innan var den rödrostig och ful av fuktskador. Så det blev en enorm skillnad. Tyvärr har jag inte hunnit med att njuta av tända upp eld i den och koka mig en kopp kaffe.
 
 
 
 
Istället har jag lagt tiden på att handtrycka mina mönster på linne. Det mesta har blivit handdukar och bordslöpare. Några av produkterna finns till försäljning på Sollefteå Museum i museishopen. Annars finns de på Ådalsbyn i Sollefteå helgerna 6-7/12 och 13-14/12 som är öppet kl. 11-16.
Under november har jag också varit med på två trevliga julmarknader. Den ena på vackra Norrfrid och den andra på Ådalsbyn. Den som inte har möjlighet att komma till Ådalsbyn dessa två helger kan kontakta mig om det finns intresse av att handla.
 
 
 
På Ådalsbyn har Hantverksgruppen också hand om serveringen. Där finns massor med gofika som de övriga i gruppen bakat. Tyvärr är det inte min starka sida att baka. Så jag är riktigt stolt över mig själv att jag lyckades med dessa pepparkakor.
 
 
 
Månaden avslutades med spa och hotellvistelse tillsammans med goda vänner i Härnösand. Fantastiskt avkopplande och skönt! Så nu är jag laddad att möta december.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar