tisdag 9 augusti 2016

Ateljén och filminspelning

Jag har ingen dator! Det är därför det inte blivit av att jag gjort nått blogginlägg. Och vart tog sommaren och semestern vägen? Allt man skulle hinna göra! I och för sig så är sommaren inte slut ännu. Vilket känns härligt!
Tänkte att jag skulle göra en sammanfattning på hur renoveringen har gått de senaste månaderna. Men jag gör istället så att var sak får sitt inlägg. Så det jag ska berätta nu är att det pågår en filminspelning i min gamla skola. Det är ett filmteam och skådespelare där nu som gör en kortfilm om en kvinna som själv tar sig an att renovera ett gammalt hus. Gissa vem som är inspirationskällan! :-D
I början på sommaren ställde jag iordning ateljén så att man både kan skapa där och mysa i sofforna. Det blev riktigt trevligt och vi har hängt där många kvällar i soffan med tända ljus.


Men nu är det annat! De senaste dagarna har scenografen riggat ateljén för filmen. Så nu ser det ut som innan jag började fixa. Och mycket värre! Jag var dit och tog en bild på "eländet" innan det var riktigt klart och själva inspelningen skulle börja. När jag var där igår såg det ännu värre ut med ännu mera skräp på golvet. Tänk vilket jobb för en liten kortfilm!


Det är svårt att fatta att om några dagar ska allt vara återställt. Vilket jag ser fram emot! För då ska vi sätta igång och jobba inför årets Konstrunda sista helgen i augusti. Mer om det senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar