tisdag 11 oktober 2016

Hösten är här!

Jag har nu insett att sommaren är slut för länge sedan och att hösten övergår snart till vinter. Det känns framför allt inomhus i de rum jag inte har någon värme i. Skolsalen till exempel. Där jag jobbar med alla möjliga projekt. Symaskinen står framme med en massa blivande produkter liggandes runt. Färgburkar, flaskor med oljor, penslar stående i olja som jag inte orkat tvätta, garner som ligger i högar, papper och pennor.. allt som en påminnelse från sommarens aktiviteter. Nu är det bara svinkallt därinne och jag har sakteliga börjat städa upp inför den stundande vintern. Tyvärr är den stora kaminen som en gång värmde upp salen borta. Det hade varit perfekt att ha den nu och förlängt säsongen lite. Tänk vad skönt det skulle varit! Jag älskar sprakandet från brinnande ved. Förhoppningsvis i framtiden får jag tag på en passande kamin.



 Solens sista strålar i september.





Har gjort lite höstfint vid ytterdörren med att plantera ljung i krukorna. Och köpt en jättefin höstkrans av floristen Jeanette Höök.


Fönsterrenoveringen får jag fortsätta med nästa år. Nu ska jag koncentrera mig på köket istället.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar