torsdag 18 oktober 2018

Vad hände?

Vad hände? Det undrar jag lite själv.
Jag höll på att renovera vardagsrummet i juli och augusti och var så peppad och glad över att jag fixade att sätta upp spännpapp efter konstens alla regler. Jag mönstermålade med äggoljetempera och det blev precis som jag ville.
Så kom Konstrundan som Sollefteå Konstförening anordnar varje år sista helgen i augusti. Det här var fjärde året och jag har varit med alla år. Det är fantastiskt roligt varje år och jag brukar ta massor med bilder. I år tog jag inte en enda bild!! Vet inte vad som tog år mig annat än att jag hade fullt upp med att prata med besökarna och hade inte en tanke på att fotografera. Inte min dotter Amanda heller som var med även detta år med målningar. Det kom ca 150 besökare på dessa två dagar och det är så roligt att få träffa så många konst intresserade! Jag visade mina grafiska bilder jag gjorde i våras i ett konstprojekt "My way" jag var en del i och en del av det textila projekt jag jobbar med. Jag tror många kommer för att titta på huset också och flera av besökarna berättar historier om när de gick i småskola här. I år blev det ett nytt skolfoto. Samlingen utökas och så småningom ska jag göra en liten utställning med dessa. Tusen Tack till alla besökare! Jag ser redan fram till nästa års Konstrunda.
Så var den helgen över och jag fortsatte renoveringen med att iordningställa golvet. Vilket är en annan historia.. Sedan är det helt plötsligt mitten av oktober! Det känns som ju äldre jag blir desto fortare går tiden. Om det går så här fort nu när jag är 55 år, hur ska det då bli?

 
 
Närbild på en av Amandas målningar.
 

 
 
Närbild på en av mina sydda textiler.
 


Amanda i arbete inför Konstrundan.
 


2 kommentarer: