onsdag 13 april 2016

Våren är här!

Så då var vintern över!
Jag har som ni säkert förstått haft en paus under vintern med att renovera och att vara i Betulafluvius. Det har stått kallt och öde, och jag har bara varit där ibland för att titta till. Under vintern har jag istället tagit det ganska lugnt. Tryckt lite på tyger och sytt produkter har det blivit. Dessa har jag visat och sålt på diverse försäljningsställen.
Förra helgen var jag där och jobbade för första gången i år. Jag skottade spån och lerklining som rasat ner från trossbotten till backen under huset. Det är ett tungt jobb som kommer att ta lite tid. Men det måste tyvärr göras innan jag kan bygga upp allt igen med trossbotten, isolering och nytt trägolv.

För att återgå till vad jag gjort i vinter! Jag har också sytt en massa nya väskor och kassar som senare ska till Mannaminnes hantverkshus. Till kassarna använder jag linnetyg och på dem syr jag fast vintage broderier och vävar som jag samlat på och köper på loppis. Istället för att de ska ligga i lådor till sommar har jag lagt ut dem på Etsy.com. Min webbutik på Etsy heter NowenDesign. Om du vill titta in i butiken så klicka på länken.
https://www.etsy.com/shop/NowenDesign
Här är några av kassarna.

Linen market bag/shopping bag/tote bag with vintage handmade embroidery

Linen market bag/shopping bag/tote bag with vintage handmade embroidery

Linen handbag/shopping bag/shoulder bag with vintage handmade embroidery
Linen market bag/shopping bag/tote bag with vintage embroidery
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar