fredag 29 april 2016

Min nya arbetsstol

 I höstas när jag besökte min syster i Jämtland höll de på att tömma en gammal företagsbyggnad. Jag fick då ta hand om några gamla möbler som annars antagligen skulle hamnat på "tippen". Som denna supersköna kontorsstol! Den hade ett fult slitet och trasigt tyg. Stoppningen hade sjunkit ihop och hjulen var borta.
Det tog flera månader innan jag hittade det rätta tyget. Men till slut fann jag det i Nevotex webshop. Ett vackert flerfärgstryck på linne. Jag gjorde det enkelt för mig och tog inte bort det gamla tyget utan la bara på lite extra stoppning och sedan var det bara att börja häfta fast det nya tyget. Ryggplattan fick jag sy fast för hand. Jag är såå nöjd och den är urskön att sitta i. Några passande metallhjul har jag ännu inte funnit så det får bli små "plasttassar" så länge. 
 

 
Så här såg den ut innan. Kan det vara 50-tal?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar