tisdag 21 augusti 2018

Länge sedan sist!

Nu är det så länge sedan jag skrev här så jag vet inte riktigt var jag ska börja.

 I början av juni tog jag mina två katter Linus och Sune och "flyttade" ut hit till Betulafluvius. Sen dess har jag bott här. Jag har tvingats intill stan för att hämta vatten, tömma brevlådan, duscha och laga matlådor. Sedan har jag skyndat mig ut hit igen. Nu vill jag inte flytta tillbaka in till min lilla lägenhet i stan igen. Både katterna och jag har vant oss vid de stora ytorna. Linus och Sune har också för första gången på 10 år fått gå ut. De älskar det! Ofta sitter vi alla tre på bron och bara njuter.
För några veckor sedan utökade vi vår familj med Jamie 1 år. Han är en helt vanlig grå/vit huskatt som jag köpt från Öbacka djurhem. Han är såå sööt! Den här lilla killen piggar upp oss alla tre även om Sune emellanåt tvingas fräsa ifrån Jamies närgångenhet. Jamie får än så länge heller inte gå ut. Vilket inte gör nåt då han tycker det är nog spännande med alla rum som han kan springa runt i.



I sommar har jag haft hjälp av min dotter Tove som bott med oss i några veckor och varit mig behjälplig i renoverandet. Med fyra händer har det gått dubbelt så fort! När det var som varmast i juli renoverade vi på dagarna så svetten lackade. På kvällen for vi sedan till Björksjön och tog en uppfriskande simtur. Vilken fantastisk sommar det ändå har varit om man bortser från torka och alla hemska bränder. Min grill har jag inte ens tagit fram från vinterförvaringen pga. eldningsförbudet. Så jag har åkt in till lägenheten och lagat storkok och gjort matlådor som jag fyllt frysen med.
Just det! Frysen fick jag av min syster Ewa i maj månad. Tack! Kylskåp har jag också fått i sommar och där vill jag Tacka Emma!
Nu är det bara spisen som saknas i köket.

Ändå så går renoveringen sakta, sakta framåt. Som vanligt så tror jag att jag ska hinna med så mycket mer. Men jag är ändå jättenöjd med vad vi gjort de senaste veckorna. Det tänker jag berätta om i nästa inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar